Considerations To Know About دیابت کودک

Wiki Article

سابقه خانوادگی: وجود پدر، مادر، خواهر یا برادر مبتلا به دیابت در خانواده، ریسک ابتلا را چندبرابر می‌کند.

رتینوپاتی دیابتی به رگهای خونی کوچک در شبکیه چشم آسیب می رساند که به دلیل افزایش سطح قند خون در طول زمان است. این می تواند باعث از بین رفتن تدریجی و دائمی بینایی شود.

همیار دکترتو گفت: ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ در ۳:۴۵ ب٫ظ سلام و درود همراه عزیز

همچنین نوع ۱ بیشتر کودکان و نوجوانان را مبتلا می‌کند اما نوع ۲ همدتا در بزرگسالان ایجاد می‌شود.

متفورمین میزان قند خونی که کبد منتشر کرده را پایین می‌آورد. به ‌علاوه اینکه مصرف متفورمین می‌تواند پاسخ بدن به انسولین را بهبود ببخشد. برای اینکه بدن بهتر از قند خون استفاده کند، پزشک می‌تواند انسولین تزریقی یا استنشاقی، هم تجویز کند.

بعد یک روز در میان قبل از صبحانه آب آن را با یک قاشق عسل میل کنید. طب سنتی بر مصرف مواد غذایی زیر برای کنترل دیابت نوع دو تاکید می‌کند:

پری مرتضایی گفت: ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ در ۱:۱۵ ق٫ظ سلام خسته نباشیدمن ۲۰ سال پاهام بی حس هستتن نمیدونستم قندداررم اما ۴ سال فهمیدم دیابت دارم دکتررفتم نوارعصب گرفتن میگن بی حسی پاهات ازدیابت حتی پای سمت چپم مورد پیداکرده گفتن شارکورت ایا بیماری من درمان داره

دخترها ممکن است عفونت قارچی داشته باشند. کاهش وزن نشانه متداول قبل از تشخیص است.

اگر قادر به تشخیص علائم و نشانه‌های بیماری باشید، می‌توانید به کودک کمک کنید تا بیماری وی شناسایی شود، در نتیجه شانس بیشتری در کنترل این بیماری خواهید داشت.

افراد بالای ۴۵ سال، افرادی که چاقی و اضافه وزن زیاد دارند، افرادی که چاقی شکمی شدید دارند و افرادی که حداقل یکی از اعضای نزدیک خانواده مثل پدر یا مادر، خواهر یا برادر دیابتی دارند بیشتر مستعد این بیماری هستند.

دیابت نوع دو دارای پیوند ژنتیکی است که می‌تواند افراد دارای سابقه خانوادگی را در check here معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دهد. ژن‌های مختلفی در این زمینه نقش دارند و افراد می‌توانند از طریق آزمایشات ژنتیکی از وجود آن‌ها مطلع شوند.

این سطح قند خون به طور مزمن بالا ، خطر ابتلا به مشکلات جدی در سلامتی فرد را افزایش می دهد. اگر قند خون به مرور کنترل نشود ، عوارض ایجاد می شود. این شامل:

چاقی، چربی شکمی، ورزش نکردن و سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت از عوامل خطر ابتلا به این بیماری هستند. تکرر ادرار، احساس گرسنگی و تشنگی شدید، ضعف و خستگی، خشکی پوست و کاهش وزن ناخواسته از علائم اصلی این بیماری است. تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

دیابت بیماری جدی و خطرناکی است که تا آخر عمر با فرد می‌ماند. عدم درمان و کنترل آن عوارض جدی و خطرناکی برای بدن به‌دنبال دارد و ممکن است به چشم‌ها، قلب، پا و کلیه‌ها آسیب برساند.

Report this wiki page